Adet



Kadınlar, ergenlik çağında cinsel olgunluğa eriştikten ve doğal gelişimlerini tamamladıktan sonra, ortalama olarak her 28 günde bir vajinal kanama geçirirler. Tüm kadınlarda adet aralığı aynı süre olmayabilmektedir. Fakat, 21-35 gün aralıkla adet görmek doğal kabul edilmektedir. Adet süresinin uzunluğu da 2 ile 7 gün arasında değişiklik gösterebilir. Esas önemli olan, kanamanın başlangıçta az şekilde olması ve daha sonra çoğalarak bir doruk noktasına ulaşması ve tekrar sonuna doğru azalarak adetin geçmesidir. Kadın vücudunda her ay yumurtalıklarda bir çok yumurta taslağı olgunlaşmaya başlamaktadır. Bu süre zarfında rahim içi dokusu da kalınlaşarak kanlanmaya başlamakta ve olgunlaşan yumurta taslaklarından en gelişmiş olanı yuvasını çatlatarak yumurtalıktan çıkmaktadır.

Adet

Yumurta, tüplerin ucunda bulunan ince uzantıların etkisiyle içeriye doğru çekilir. Kadında yumurta 24 saat canlı kalmaktadır. Bu süre içerisinde tüp içindeyken spermle birleşirse, döllenme olayı gerçekleşir. Döllenen yumurta daha sonradan tüplerden rahim içerisine aktarılır ve burada rahim duvarına yerleşir. Döllenme olmadığı zaman yumurtanın yerleşmesi için bulunan rahim dokusu kanamayla birlikte dışarı atılmaktadır. Bu duruma kadınlarda adet görme diyoruz ve bu ortalama 28 günde bir olmaktadır. Az önce de söylediğimiz gibi bu süre, kadından kadına değişmekte ve 21 gün ile 35 gün arasında değişiklik gösterebilmektedir. Her adet döneminde birkaç günlük değişiklikler normal sayılır. Süre değişse de yumurtlama her zaman adetten yaklaşık iki hafta önce olmaktadır. Yumurtlamadan önceki ve sonraki birkaç gün gebelik için en ideal dönemdir. Bunun nedeni spermlerin kadın vücudunda ancak 5-7 gün canlı kalabilmesidir. Adet kanamasında kirli kanın atılması gibi bir durum söz konusu değildir. Adet gerçek bir kanama da değildir. Bu kanama aynı zamanda her hangi bir kesikten ya da yaralanmadan dolayı meydana gelmediğinden adet görmek, bir hastalık ya da sakatlık olarak görülmemelidir. Bu yanlış bir düşünce olacaktır.

Adet Yorumları ve Tartışma Forumları  
İsminiz 
Yorumunuz 
Güvenlik
 
 Kırmızı renk ile yazılan sayıyı girin
   

23 Yorum Yapılmış "Adet"

Zeynep

Ben 14 yaşındayım. Yaklaşık 5-6 aydır adet görüyorum. Yeni yeni düzene girmeye başladı. Denize girmek için falan tampon kullanabilir miyim? Sorun olur mu?

26.08.2014

gizem

merhaba ben 14 yaşındayım en son 9 yaşında adet gördüm ve kesildim daha sonra hiç gelmedi annem beni 1 sene önce doktora götürdü yumurtalıkların tembel çalışıo dedi ve bana diana 35 diye bi ilaç verdi ben o ilacı içtimmi adet görüyorum içmedimmi olmuyorum ve şişiyorum lütfen bana yardımcı olun.

08.05.2014

elvan

ben henüz daha adet olmadım ama benden beyaz akıntı geliyor bazen korkuyorum adet oldummu diye

29.03.2014

elif balta

28 yaşında rahmim alındı ben adet görebilirmiyim

06.03.2014

fatma

ben 14 yaşındayım ve adet görmeye başlayalı 1 yıl yeni olcak ama 3 aydır adet görmüyorum sizce bu bir problemmidir nolur bana yadım edin ve benim bildiğim kadarıyla ilk iki yıl gecikmeler normal lütfen acil yardım istiyorum

28.12.2013

seray

adetim kahverengi kırmızı karışık geliyo yeni başladı hala karnım şiş

12.10.2013

merve

allaha şükür karın agrışi yokk

17.07.2013

habibe

ya benım adetım normelde düzenli oluyordu gecen hafta hasta oldum banyo yaptım 1 hafta sonra tekrar hasta oldum bunu nedenı ne olabıkır yardım edın bana

11.07.2013

alev

kızlar 19 yaşındayım adet kandım çok kötü akıyo 15 dakıkada bır ped değiştirıyorum hemen doluyor neden olabılır nolur cevap verın ve vijanamda yanma ve kızarıklık var kenarları kıp kırmızı lutfen cevap verın

09.07.2013

adanaz

ya adet olduğumda karnım felaket ağrıyo napim ya

02.07.2013

ali

adet te kanın durması

25.06.2013

üzgün

ya ben 2 aydır adet olmadım cok dusunutorum ondan olabılırmı bekarım arada sancım oluyo ama kan gelmiyo ne olur birsey soyleyin.. Ada çayı papatya çayı içiyorum ama nafile :(

15.06.2013

zehra

adetim neden gecikiyor

05.06.2013

yagmur çevik

esma bu normal cnm stresden kaynaklanıyor bendede aynısı oluyor.evlimisin

29.05.2013

Fatma

Ben 22 yasindayim 6aylik bir oglum var normalde adetim duzenli olur arada bir pozulur amma mayis ayinda bir oylen baktim kan gelmis sonra gelmedi 1 gun gecdi yine kan geldi onceki gibi cok diyil hiss edilecek kadar simdise yine geliyor amma biraz iyineden lutfen cvb yazin cok huzursuzum

28.05.2013

esma

yaa arkadaşlar benimki 23 nisandan sonra hiç gelmedi sizce bu normalmi??? acill cwp werin nolur

27.05.2013

ece

ya benim ağrılarım var ayakalarım çok kötü ağrıyor

07.05.2013

yagmur çevik

kızlar maydanoz suyu icin hemen kaynatıp bana iyi geldi

06.05.2013

mervenur

arkdaşlar doktorum bna bir tarif verdi adet ağrısın kesermış ve kısaltırış bazen ben deniycem szide denyin 2 adet limon kesin ve sınkın içine 3 çay kaşıği bal koyun 3 gün uygulayınn

02.03.2013

Didem

ya ben yeni adet olmaya başladım ama böyle açık renk akmaya başladı sonra biraz durdu neden durdu yani devam edecek mi lütfen çabuk cevap verin

20.02.2013 17:43:50

serpil

son adet zamanimda ağrim biraz daha fazla oldu :(

04.02.2013 13:53:14

Admin

Adet hakkında siz ne düşünüyorsunuz. Lütfen düşüncelerinizi bizimle ve diğer kullanıcılar ile paylaşın, Adet konusunu geliştirmemize ve en doğru bilgileri sunmamıza yardımcı olun.

28.01.2013

suzan

benimde adet problemim varda her ay değil ama arada fena oluyorum

29.01.2013

Diğer (23) yorumu göster



#



Gizlilik İlkeleri | Güvenlik İlkeleri | İletişim | Site Haritası | RSS Kaynağı | Yardım Forumları

Adet, Sitede yer alan grafiklerin tüm hakları saklıdır. Kopyalayanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır. Sitede yer alan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlı olup, kullanımına, uygulanmasına, satın alınmasına, delil gösterilmesine veya tavsiye edilmesine aracılık etmez. Sitemizdeki bilgiler, hiç bir zaman kesin bilgi kaynağı olmayıp, kullanıcılar tarafından eklenmiştir veya yorumlanmıştır. buradaki bilgiler sitemizin asıl görüşlerini içermeyebileceği gibi hiçbir taahhüt ve tavsiye yerine de geçmez.

DMCA.com

Eylül - 2014